کاربرد فرز و مینی فرز

مینی فرز (Mini Grinder) چیست؟

مینی فرز یک دستگاه چندکاره است که می‌تواند کارهای مربوط به سنگ برش و سایش را انجام دهد. علاوه بر برش و سایش، این ابزار قادر به پولیش، ترمیم قطعات فلزی و حتی برداشتن ضایعات اضافه از روی قطعات استدر مشاغل مختلف مانند جوشکاری، سنگ تراشی، ساخت‌وساز، و کارهای مرتبط با چوب، می‌توانید از مینی فرز استفاده کنید

تفاوت‌های فرز با مینی فرز

برای آگاهی بیشتر از محصول مورد نظر خود، باید تفاوت‌های میان فرز و مینی فرز را بشناسید:

کاربرد:

مینی فرز بیشتر برای کارهای سایشی و پولیش استفاده می‌شود، در حالی که دستگاه فرز برای کارهای ساختمانی و پروژه‌هایی با نیاز به طولانی‌مدت استفاده مناسب است.

اندازه و وزن:

مینی فرز‌ها اندازه کوچک‌تری دارند و از وزن کمتری نیز نسبت به فرزها برخوردار هستند. این باعث می‌شود تا خیلی راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنید و در هنگام حمل و کار کردن با آن‌ها کمتر خسته شوید.

قدرت موتور:

دستگاه فرز قدرت و توان بیشتری دارد، برای پروژه‌های سنگین مناسب است. در حالی که توان دستگاه مینی فرز کمتر بوده و برای کارهای سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قطر صفحه برش:

صفحه برش و صفحه ساب مینی فرز‌ها نسبت به فرزها کوچک‌تر است

به طور کلی، مینی فرز ابزاری چند کاره است که با قدرت کاربرد و قطر صفحه برش متفاوتی برخوردار است. اگر حیطه‌ شغلی شما به گونه‌ای است که نیاز به یک ابزار مناسب و حرفه‌ای برای برش و پولیش سطوح مختلف دارید، پس مینی فرز می‌تواند گزینه مناسبی باشد

 

فرز آهنگری چیست؟

فرز آهنگری یکی از پرکاربردترین فرزها است. از فرز آهنگری برای برش دادن آهن، انواع پروفیل و فلزات مختلف استفاده می‌شود. این ابزار صنعتی به دلیل قدرت بسیار زیادی که دارد، می‌تواند در زمان کوتاهی هر نوع فلزی را برش دهد. علاوه بر برش، فرز آهنگری کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، از این مدل فرزها برای تیز کردن ابزارآلات باغبانی یا تیغه‌ها نیز استفاده می‌شود.

نکات مهم در استفاده از فرز آهنگری:

تیز بودن تیغه:

بسته به جنس فلز مورد نظر، می‌توانید از تیغه‌های مختلف بر روی فرز آهنگری استفاده کنید. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که تیغه کاملاً تیز باشد. در غیر این صورت، ممکن است در حین انجام کار مجبور شوید تیغه را عوض کنید یا آن را تیز کنید.

بسته بودن تیغه:

تیغه در حین استفاده باید به صورت کامل بسته شده باشد. حرکت سریع موتور باعث می‌شود تیغه به سرعت حرکت کند و شما باید مراقب آن باشید.

دستان خود را از بخش تیغه دور نگه دارید:

برای جلوگیری از آسیب، بهتر است دستان خود را از تیغه دور کنید

به طور کلی، فرز آهنگری با قدرت بالا و توانمندی‌های چندگانه، ابزاری مهم در صنعت و کارگاه‌هاست.

 

جهت اجاره فرز و مینی فرز به سایت کلیک ابزار مراجعه نمایید

 

فرز سنگبری چیست؟ (grinder saw)

فرز سنگبری یکی از متداول‌ترین انواع فرز است که از آن جهت برش گرانیت و انواع سنگ‌ها استفاده می‌شود. این فرز یکی از ابزارآلات مهم صنعتی است که در حوزه ساختمان‌سازی و سایر موارد بسیار زیاد استفاده می‌شود. این ابزار بسته به نوع تیغه‌ای که دارد، می‌تواند به راحتی سنگ‌ها را برش بزند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید ابعاد یک سنگ را به صورت اصولی و دقیق تنظیم کنید و با یک برش صاف و یکدست، سنگ را ببرید. این نوع فرز برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ میلادی و در کشور آلمان دیده شد. این ابزار اکنون با پیشرفت فناوری، شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

اجزای تشکیل‌دهنده فرز سنگبری

در هنگام خرید فرز سنگبری، به اجزای زیر دقت کنید:

موتور: قدرت موتور مهم‌ترین فاکتور برای خرید یک فرز سنگبری است. قدرت موتور برحسب وات (در مدل‌های برقی) یا ولت (در مدل‌های شارژی) سنجیده می‌شود.

تیغه: تیغه برای بریدن هر نوع سنگی که دارای سختی زیادی است، یک نوع تیغه خاص دارد. در هنگام خرید، حتماً به تیغه آن نیز دقت کنید.

بدنه: بسته به نوع برند و طراحی، فرزها در شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. جنس بدنه باعث راحتی در کنترل این محصول می‌شود.

محافظ یا گارد: این قسمت از فرز سنگبری از افتادن یا شکستن تیغه در هنگام کار جلوگیری می‌کند و مانع از آسیب رسیدن به شما می‌شود.

نکات مهم در استفاده از فرز سنگبری

استفاده از ابزار ایمنی جهت جلوگیری از پرت شدن سنگ‌های ریز یا خاک سنگ در چشم یا زخمی شدن دست در هنگام برخورد به سنگ.

استفاده از کلاه، عینک و دستکش ایمنی.

کلیک ابزار - clickabzar.com

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده