کرایه بالابر ساختمانی

 

مزایای استفاده از بالابرهای ساختمانی چیست؟

بالابرهای ساختمانی می توانند تجهیزات و مواد را به مکان مورد نظر انتقال دهند. بالابرهای ساختمانی باید ایمن، قابل اعتماد و مناسب باشند. بالابرهای ساختمانی دارای انواع مختلفی می باشند که انتخاب آنها باید متناسب با شغل و نیاز شما باشد. در بیشتر پروژه های ساختمانی از بالابرهای ساختمانی به عنوان یک وسیله ضروری برای ماشین آلات استفاده می شود. بالابرهای ساختمانی می توانند به راحتی بارهای سنگین را حمل کنند که برای تکمیل ساختاری کارآمد، مقرون به صرفه و ایمن بسیار مهم می باشند.

برای ساخت یک دفتر کار جدید، ساخت و ساز مسکونی، نوسازی و بازسازی ساختارهای موجود، یا برای انواع پروژه های دیگر ساختمانی، صنعتی و مهندسی مانند دودکش ها و پل ها به بالابرهای ساختمانی نیاز است. بالابر را می توان هر چیزی که برای بلند کردن هرگونه مصالح سنگین استفاده می شود تعریف کرد. بالابرهای ساختمانی از موتورها و الکتروموتورهای مختلفی برخوردار می باشند و در وزن های یک تن، 700، 250 و 500 کیلویی موجود هستند.

علاوه بر حمل بار و مصالح، بالابرهای ساختمانی می توانند افراد را نیز جابجا کنند و در جاهایی که نیاز است اعضای اصلی تیم، سریع و ایمن باشند نیز مورد استفاده قرار می گیرند. با ساخت بالابرهای ساختمانی، تحول زیادی در صنعت ساخت و ساز به وجود آمده است. بالابرهای ساختمانی با استفاده از چرخ بالابر که طناب یا زنجیری در آنها پیچیده شده است می توانند بار را بلند کنند. بالابرهای ساختمانی می توانند به طور دستی، الکتریکی یا پنوماتیک کنترل شوند و طناب های مورد استفاده در آنها نیز زنجیری، الیافی یا مفتولی می باشند.

 

 

نمونه ای از یک بالابر ساختمانی

 

موارد استفاده از بالابرهای ساختمانی چیست؟

بالابرهای ساختمانی بیشتر در پروژه های بزرگ مانند ساختمان هایی که ارتفاع بلندی دارند و یا بیمارستان های بزرگ به کار می روند. بالابرهای ساختمانی کاربردهای زیادی دارند. آنها می توانند به سرعت پرسنل، مصالح و تجهیزات را به طبقه های بالاتر حمل کنند. بعضی از بالابرها فقط این توانایی را دارند که مصالح را جابجا کنند، بعضی دیگر هم می توانند افراد را حمل کنند و برخی دیگر نیز می توانند هر دوی این کار را انجام دهند.

بالابرهای ساختمانی دارای یک یا دو قفس می باشند که به صورت عمودی در امتداد قسمت های برج دکل انباشته حرکت می کنند. مقاطع دکل برای اینکه بتوانند بیشتر پایدار بمانند، هر 7.62 متر به سازه یا ساختمان متصل می شوند. برای اینکه جابجایی در امتداد مقاطع دکل به طور دقیق کنترل شود، بالابرهای ساختمانی مدرن با به کارگیری یک سیستم دندانه دار و قفسه ای موتور دار می توانند با سرعت های مختلف از قسمت های دکل بالا بروند.

بیشتر بالابرها در اروپا و ایالات متحده تولید می شوند، اما در این میان کشور چین نیز اقدام به تولید بالابرهای ساختمانی در آسیا کرده است. در اروپا و ایالات متحده، بازارهای مختلف صنعتی زمانی که به بالابرهای ساختمانی برای یک پروژه خاص نیاز دارند، آنها را اجاره می کنند. در ایران نیز افراد می توانند بالابرهای ساختمانی را اجاره کنند. کرایه روزانه بالابرهای ساختمانی برحسب نوع و عملکرد بالابرها متفاوت است. اما معمولا کرایه روزانه بالابرهای ساختمانی 60000 تومان می باشد.

نوع دیگر آن، بالابرهای معدن می باشد که برای بالا بردن و پایین آوردن حمل و نقل درون شاخه معدن مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بالابر شبیه به آسانسور می باشد که برای جابجایی افراد، بار و تجهیزات به کار می رود. سه نوع اصلی از بالابرها در کاربردهای استخراج وجود دارند که شامل بالابرهای درام، بالابرهای اصطکاکی و بالابرهای چند طنابی می باشند.

 

نمونه ای از یک بالابر ساختمانی

انواع بالابرهای ساختمانی و ویژگی های آنها

رایج ترین نوع بالابرها، آسانسور می باشد که کابین آن با مکانیزم بالابر بالا و پایین می شود. بالابرهای ساختمانی همچنین توسط یک قلاب بالابر می توانند بارها را متصل کنند. نوع دیگر آن، بالابرهای سقفی می باشد که برای بلند کردن یا کاهش بار آزادانه معلق مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بالابرها بیشتر در محیط های صنعتی به کار می روند و می توانند قسمتی از جرثقیل سقفی باشند. پیکربندی این نوع بالابر هوایی بیشتر به وسیله محیط بالابر، عملکرد و تعلیق، تعریف می شود.

محیط بالابرنده برای انتقال و ایجاد یک حرکت عمودی مورد استفاده قرار می گیرد و از طناب، طناب سیمی، بند زنجیری یا مصنوعی تشکیل شده است. این عملیات، نوع برقی که برای عملکرد حرکت بالابرنده مورد استفاده قرار می گیرد را مشخص می کند که شامل قدرت دستی، نیروی الکتریکی، هیدرولیک یا نیروی هوا می باشد. سیستم تعلیق، نوع روش نصبی که برای تعلیق بالابر مورد استفاده قرار می گیرد را مشخص می کند و شامل قلاب، شکاف، لگ، واگن برقی، عرشه، پایه، دیوار یا سقف می باشد.

بیشترین استفاده ای که از بالابر سقفی انجام می شود توسط نیروی الکتریکی همراه با طناب یا زنجیر به عنوان محیط بالابر می باشد. طناب سیمی و بالابر زنجیری از دهه 1800 مورد استفاده قرار گرفته اند، اما بعدها بالابرهای الکتریکی در کشور آلمان تولید شده اند. بالابر می تواند یک واحد تولید سریالی یا یک واحد سفارشی باشد. بالابرهای تولید سریالی معمولا مقرون به صرفه تر می باشند و جزئی از خدمات آسانسور سنگین طراحی شده اند. قیمت بالابرهای سفارشی گران تر می باشد و جزئی از خدمات سنگین طراحی شده اند. قبلا بالابرهای تولید سریالی جزئی از سرویس های بالابر سبک تا متوسط طبقه بندی می شده است، اما از دهه شصت این روند تغییر کرده است.

ظهور بالابرهای تولید سریالی باعث کاهش اندازه بالابرهای سفارشی شده است. یک فروشگاه ماشین سازی یا یک فروشگاه ساختمانی بیشتر از بالابرهای تولید سریالی استفاده می کنند، اما ممکن است یک کارخانه فولاد یا ناسا، بالابرهای سفارشی را به دلیل دوام و عملکردشان به کار ببرند. زمانی که می خواهید یک بالابر سقفی انتخاب کنید، باید چند پارامتر کاربردی را در نظر بگیرید. این پارامترها شامل میانگین زمان کارکرد در روز، طیف بار، شروع در ساعت، دوره کارکرد و عمر تجهیزات می باشند.

برای جابجایی مصالح می توانید از بالابرهای ساختمانی و سکوها استفاده کنید. بالابرهای ساختمانی می توانند به ارتفاعات بلند دسترسی داشته باشند. آنها می توانند تا وزن چند هزار پوند را حمل کنند. بالابرهای مصالح بیشتر برای مصارف صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. بالابرهای مصالح نیز دارای انواع مختلفی می باشند. بالابرهای مصالح، از بالابرهای کوچک که برای قرار گرفتن در مکان های کوچک مناسب می باشند تا بالابرهای بزرگ که می توانند تا وزن هزاران پوند بار را حمل کنند متغیر هستند.

سکوهای حمل و نقل نیز جزئی از بالابرهای موقتی به شمار می آیند که به عنوان بالابرهای دیگ بخار شناخته شده اند و در پروژه های ساختمانی صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دیگر آن، بالابرهای کششی برای داربست های معلق می باشد که دارای کیفیت و قابلیت اطمینان زیادی هستند. این بالابرها امکان حمل و نقل آسان در اطراف محل کار را فراهم می کنند. بالابرهای کششی دارای طیف وسیعی از ظرفیت وزن و پیکربندی ها با ویژگی های اضافی مانند محافظت از اضافه بار، عملکرد بی صدا، اجزای جمع شونده و موارد دیگر می باشند.

 

 

برای جابجایی مصالح می توانید از بالابرهای ساختمانی استفاده کنید.

 

 

 

https://www.scaffoldingsolutions.com

 

جهت استفاده از مشاوره رایگان همچنین اجاره ابزار در تهران با ما در تماس باشید 09123221411 - 02177091170

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده